Pasif güvenlik sisteminin bir parçası olarak otomotiv hava yastıkları yolcu güvenliğini iyileştirmede çok önemli bir rol oynar. Bu çeşitli hava yastıkları verimli ve esnek işleme çözümleri gerektirir.
Lazer kesim, endüstride yaygın olarak kullanılmaktadır.otomotiv iç mekanları. Araba halıları, araba koltukları, araba minderleri ve araba güneşlikleri gibi kumaşların kesilmesi ve işaretlenmesi gibi. Günümüzde bu esnek ve verimli lazer işleme teknolojisi, hava yastıklarının kesme işlemine kademeli olarak uygulanmaktadır.
Thelazer kesim sistemimekanik kalıp kesme sistemine kıyasla önemli avantajlara sahiptir. Öncelikle, lazer sistemi kalıp takımları kullanmaz, bu da sadece takım maliyetinden tasarruf sağlamakla kalmaz, aynı zamanda kalıp takımları imalatından dolayı üretim planında gecikmelere neden olmaz.
Ek olarak, mekanik kalıp kesme sisteminin, kesme aleti ile malzeme arasındaki temas yoluyla işleme özelliğinden kaynaklanan birçok sınırlaması da vardır. Mekanik kalıp kesmenin temas işleme yönteminden farklı olarak, lazer kesme temassız bir işleme olup malzeme deformasyonuna neden olmaz.
Dahası,hava yastığı bezinin lazer kesimihızlı kesimlerin yanı sıra kumaşın kesme kenarlarında hemen erimesi avantajına sahiptir, bu da saçaklanmayı önler. İyi otomasyon olasılığı sayesinde, karmaşık iş parçası geometrileri ve çeşitli kesme şekilleri de kolayca üretilebilir.
Birden fazla katmanın aynı anda kesilmesi, tek katmanlı kesime kıyasla daha fazla hacim ve daha az maliyet sağlar.
Hava yastıklarının montaj deliklerini kesmesi gerekir. Lazerle işlenen tüm delikler temizdir ve döküntü ve renk bozulması yoktur.
Lazer kesimde çok yüksek hassasiyet.
Otomatik kenar kapatma.
Hiçbir son işleme gerek yok.
Lazer kaynağı | CO2 RF lazer |
Lazer gücü | 150 watt / 300 watt / 600 watt / 800 watt |
Çalışma alanı (G×U) | 2500 mm × 3500 mm (98,4” × 137,8”) |
Çalışma masası | Vakumlu konveyör çalışma masası |
Kesme hızı | 0-1.200mm/sn |
Hızlanma | 8.000mm/sn2 |