Lazer, atom enerjisi, bilgisayar ve yarı iletkenden sonra 20. yüzyıldan beri insanlar için bir diğer büyük buluş haline geldi. "En hızlı bıçak", "en doğru cetvel" ve "en parlak ışık" olarak adlandırılıyor. Dünyada lazer üretim teknolojisinin hızla gelişmesine rağmen, yerel ve uluslararası gelişmiş lazer teknolojisi arasında hala büyük bir fark var.
2018 yılında Çin ve küresellazer kesim makinesiPazar derinliği araştırma raporu, lazer endüstrisinin hızlı gelişimine rağmen, üst düzey lazer ürünlerinin hala ABD, Japonya ve Almanya'daki çok uluslu şirketler tarafından işgal edildiğini gösteriyor. Küçük ve orta güçte kesme makinesi pazarını örnek olarak ele alalım, Çin'in orta ve küçük güçte lazer kesme ekipmanı endüstrisi hala büyümenin ilk aşamasında. Yıllık satış geliri 100 milyon Yuan'ı aşan çok sayıda yerel lazer ekipmanı üretim şirketi yok, ana pazarlara dört şirket hakim: Han's Laser,Altın Lazer, Boye Lazer, Kaitian teknolojisi.
Yerli küçük ve orta güçte kesme makinesi üreticilerinin payı (Birim: %)
Lazer kesim makinesiNoktanın odak noktasında 106 ila 109 W/cm2 lazer güç yoğunluğu elde etmek için iş parçasına odaklanmış yüksek güç yoğunluklu ışın kullanır, bu da 1000°C veya daha yüksek bir yerel yüksek sıcaklık ve iş parçasının anında buharlaşmasını sağlayabilir, ardından buharlaşmış metali üflemek ve iş parçasında küçük bir delik açmak için yardımcı gazla birleştirilir, CNC makine yatağının hareketiyle sayısız delik hedef şekle bağlanır. Lazer kesme frekansı çok yüksek olduğundan, her küçük deliğin bağlantısı çok pürüzsüzdür ve kesilen ürün iyi temizliğe sahiptir. Bu yüzden şimdi lazer kesme makinesi pazar boyutunu marka rekabetinden analiz edeceğiz.
1. Marka ihtiyaçlarının farklılaştırılması
Amacıfiber lazer kesim makinesimarka farklılaştırması, ürünün temel avantajını ve bireysel farklılığını markaya dönüştürmek ve hedef müşterinin kişiselleştirilmiş ihtiyaçlarını karşılamaktır. Başarılı birlazer kesim makinesiMarka, bir ayırt edici özelliğe sahiptir ve onu diğer rakiplerinden farklı kılar ve ardından markanın farklılıklarını müşterinin psikolojik ihtiyaçlarıyla tutarlı bir şekilde ilişkilendirir. Bu şekilde, marka konumlandırma bilgisi pazarlara doğru bir şekilde iletilir ve potansiyel müşterilerde olumlu bir konuma sahip olur. Amaç, kendi lazer kesim makinesi ürünleri için belirli özellikler yaratmak ve geliştirmek ve ona zengin bir kişilik kazandırmak ve onu diğer rakiplerden ayırmak ve ürünün müşterinin zihnindeki tarafsız konumunu etkili bir şekilde belirlemek için benzersiz bir pazar imajı oluşturmaktır. Lazer kesim makinesi şirketlerinin ve ürünlerinin artan homojenliğiyle birlikte, giderek daha fazla benzer ürün ortaya çıktı ve rekabet daha şiddetli; şirketler atılım yapmak için gerçek ihtiyaçlara göre kendi marka konumlandırma stratejilerini seçmeli ve ardından şirketiniz ve ürünleriniz için doğru pazar konumunu bulmalıdır.
2. Marka kalitesine öncelik verin
Bir lazer kesim makinesi markasının müşteriler tarafından iyi bilinmesinin ve çok övülmesinin nedeni mükemmel kalitesi ve kusursuz hizmetidir ve bunlar markanın temelidir. Mükemmel kalite ve kusursuz hizmet garantisi olmadan, en iyi marka bile müşteriler tarafından reddedilecektir. Pazarda, marka algısı müşterinin lazer kesim makinesini aynı markadan tekrar satın alıp almayacağını veya başkalarına tavsiye edip etmeyeceğini gösterir. Ürün kalitesini ve hizmetini iyileştirmek, marka tanıtımının ön koşuludur ve gerçek bir marka ve ünlü bir marka olup olamayacağıyla doğrudan ilgilidir.
2016 yılında Çin'de inşaat makinelerine yönelik pazar talebi 300 milyar Yuan'a ulaştı. Büyük formatlı kalın metal levhalazer kesim makineleriÇin'deki inşaat makineleri endüstrisinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Küresel lazer üretim teknolojisinin hızla gelişmesiyle birlikte, Çin ile uluslararası lazer teknolojisi seviyeleri arasındaki fark artmış, üst düzey lazer işleme ekipmanlarının neredeyse tamamı ithalata dayanmaktadır ve bu da yabancı lazer üretim ekipmanları pazar payının %70'e kadar çıkmasına neden olmuştur. Önümüzdeki 10 yıl içinde Çin'deki bu yüksek performanslı lazer kesim sistemlerine yönelik pazar talebinin 10 milyar Yuan'ı aşması bekleniyor.
(Kaynak: China Reporting Hall)